donderdag 8 april 2010

Verjaardagscadeautje

Eind januari was ik jarig. "Wat wil je hebben?" "Niets." Dat is de geijkte conversatie in de aanloop van mijn verjaardag. Want als ik iets echt nodig heb, dan koop ik dat. En prulletjes heb ik genoeg. En verder heb ik eigenlijk gewoon niet zoveel te wensen. Ja, een andere baan. Maar dat zal wel altijd een wensdroom blijven.

Enfin, ik kreeg dus bonnen van de juwelier hier op het dorp. Echt heel lief. Leuk cadeau.

Links het oude horloge, rechts het mooie nieuwe
Ik heb een hele tijd lopen dubben wat ik daar nou eens mee zou gaan kopen. En eindelijk wist ik het: een nieuw horloge. Niet dat het nodig was, want mijn horloge van de Hema doet het al jaren fantastisch goed. Er was een keertje een nieuw bandje nodig, en het bandje wat er nu omzat was eigenlijk ook aan vervanging toe. Maar het horloge zelf loopt altijd netjes op tijd. En toch is een nieuw horloge wel eens leuk.

Dus dit is 'm geworden: een grote, met een zwarte leren band en met romeinse cijfers en een datumaanduiding. En laat nu net tijdens het uitzoeken van het nieuwe horloge ineens met een klap mijn 'oude' horloge op de grond vallen.... Bandje geknapt! Daarom heb ik meteen ook een nieuw - bruin - bandje gekocht voor mijn oude horloge. Kan ik lekker afwisselen.

En het horloge van de Hema gaat nu met bandje nummer 3 gewoon nog weer lekker een aantal jaren mee. Hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten