zaterdag 10 april 2010

Dag 1 .....

Vandaag ben ik dan toch echt begonnen aan een nieuw dieet. Al een hele tijd loop ik erover te dubben. Ik ben echt te zwaar, veel te zwaar. Voor het mooie zou er minstens 20 kilo af moeten. Maar dat is me toch moeilijk! En als het er eenmaal af is, hoe zorg je dan dat je op het goede gewicht blijft? Bezuinigen op melk en suiker in de koffie en op suiker in de thee kan al niet meer, want dat drink ik al jaren zonder.

Nou ja. Vijftien dagen geleden heb ik me dus maar eens aangemeld bij de website van dokter Frank. Dat is de nieuwste hype, na Sonja Bakker. Voordeel hiervan is dat je je gratis kunt aanmelden en dan per mail elke dag de recepten voor ontbijt, lunch en avondeten krijgt. Ik heb er inmiddels 15, van die dagmenu's. En vanmorgen heb ik eens gekeken wat ik de komende dagen in huis moet hebben om te kunnen gaan eten volgens dokter Frank. Op zich lijkt het me een redelijk gezonde manier van een dieet doen, want je mag vooral heel veel groenten. En dat is natuurlijk lekker en gezond.

Lastig is wel dat ik normaal gesproken altijd mijn ontbijt (1 boterham met kaas en een beker koffie) in de trein nuttig, en dan tussen de middag ook weer brood. Maar van dokter Frank mag je geen brood. Wel kwark en hüttenkäse en gebakken eieren en soep zonder vermicelli. Allemaal dingen die je dus niet zo gemakkelijk meeneemt naar het werk..... Dus het zal mij benieuwen of het met enige aanpassing zo hier en daar toch gaat lukken.

Je schijnt 1 kilo per week te kunnen afvallen met dit dieet. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn!





Ik hoop wel dat ik na wekenlang veel groente er niet zo'n gezicht naar ga trekken ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten