vrijdag 19 oktober 2012

Rolatoren


Eén rollator. Twee rolatoren. Of is het dan twee rollators.
Hoe dan ook, we hadden deze morgen een demonstratie. Want zowel mijn vader als mijn moeder hebben er eentje nodig, en zijn nu eindelijk zelf ook zo ver dat ze het willen.

Dit is het model dat we hebben gezien en uitgetest. De Topa Troja Classic M Rollator.
Kwam een jaar geleden heel goed uit de test van 'Kassa'. Eigenlijk werd deze alleen maar tweede omdat nummer 1 goedkoper was. Zie Kassa's rollatortest.
Bijkomend voordeel van deze rollator, naast dat hij dus goed stabiel is en lekker lichtgewicht, is dat hij makkelijk en plat inklapt. Als mijn ouders allebei meegaan in de auto, passen er makkelijk twee ingeklapte rollators in de achterbak.

Mijn moeder werd zelfs min of meer enthousiast over deze rollator, en dat wil wel wat zeggen. Want eigenlijk is ze een verklaard tegenstander.

Nu wil het toeval dat de ANWB net dit weekeinde (en ook alleen maar dit weekeinde) een rollator in de aanbieding heeft van het merk Active. Als je lid bent van de ANWB is per saldo die rollator € 80 euro goedkoper dan de Topa Troja na aftrek van het bedrag dat de verzekering vergoedt.


Maar de rollator van de ANWB klapt niet zo mooi plat in. En verder hebben we die alleen maar op de website gezien, en niet in het ecchie. En ik vind het zo raar dat ze de rollator alleen maar laten demonstreren door een behoorlijk fitte en goed ter been zijnde dame.


Ik denk dat we die twee keer € 80 extra er maar voor over moeten hebben .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten